maanantai 3. heinäkuuta 2017

6x superfoodit + käyttövinkit

Terveysnörtti smoothietäti täällä hei! Sain lahjakortin siivin tilata FitnessFirstiltä haluamiani tuotteita ja aikamoinen terveyspaketti tuli loppujen lopuksi kasattua. Erityisesti smoothiet mielessäni haalin kaappeihini aineosia, joita ripottelemalla saa ruoasta kuin ruoasta taiottua aikamoisen terveyspommin. Pidemmittä puheitta, hypätään esittelykierrokselle!
Nokkosenlehtijauhe foodin blogi
Nokkosen lehijauhe
Lapsuudessa lemppariani oli nokkosjauhe, jota vetelin menemään ruisleivän päällä. Ehkä siitä syystä silmäni osuvat tänäkin päivänä nokkostuotteisiin. Nokkosen lehijauhe sisältää aimoannoksen kalsiumia, rautaa sekä A-, C- & K -vitamiinia, eli ei huono ollenkaan. Erityisen loistava tuote on kalsiumpitoisuudensa ansiosta maitotuotteita käyttämättömille. Plussaa annan myös tuotteen monikäyttöisyydestä ja miellyttävästä mausta.

Käyttöideat:
 Lisää jauhetta smoothien joukkoon. Itse tykkään tuoda marjaisaan smoothieen ripauksen vihreää nokkosesta.
 Valmista nokkoslättyjä lisäämällä lättytaikinaan nokkosenlehtijauhetta. Maukas vaihtoehto tavallisille lätyille & pinaattilätyille.
 Nokkonen sopii yllättäen myös munakkaaseen.
 Jos olet tee-ihminen, lisää nokkosta ihmeessä kuumaan juomaasi.

Löytyy täältä*.
Foodin chlorella jauhe blogiChlorella -jauhe
Tästä tuotteesta tulee mieleeni vihreys ja sitä tämä levä ennenkaikkea onkin. Klorofylliä, sinkkiä, proteiinia, magnesiumia, kasapäin vitamiineja... Lista tuntuu jatkuvan lähes loputtomiin. Tuotteella on myös kehoa puhdistava vaikutus. Jos tarvitsen terveyden superpommin, valitsen tämän.

Käyttöideat:
 Vihreys = vihersmoothie. Näin se menee alas helposti.
 Jotkut kuulemma sekoittavat jauhetta kylmänviileästi veden sekaan, mutta itse pitäydyn smoothieissa.
 Edellistä kevyempi vaihtoehto lienee koota muutamista terveellisistä aineista pikkuruinen shotti.

Löytyy täältä*.
Foodin mehiläisen siitepöly jauhe blogiMehiläisen siitepöly
Hmm, vakuuttava, mutta silti ehkä jollain tavalla karmivan niminen tuote. FitnessFirtsin sivulta lainattuna tämä raemainen tuote "sisältää 22 eri aminohappoa, joista kahdeksaa ihmiselle välttämätöntä, sekä 27 eri vitamiinia, 28 mineraalia, 11 entsyymiä ja 24 rasvahappoa." Erityisesti minua vakuuttaa se, kuinka tuote lupaa vaikuttaa immuunipuolustukseen muun muassa tappamalla viruksia. Tiedän mitä menen syömään postauksen kirjoittamisen jälkeen, sillä kurkkuni on ollut koko aamun kipeänä.. :D On muuten myös maultaan yllättävän hyvää!

Käyttöideat:
 Ripottele smoothien tai jogurtin päälle. Oiva lisä myös smoothiebowliin.
 Koristele kakku/leivonnainen siitepölyllä ja yllätä vieraat.
 Lisää itsetehtyyn välipalapatukkaan.
 Lisuke aamupuuroon.

Löytyy täältä*.
Foodin Maca jauhe blogiMaca-jauhe
Haha, tämä tuote oli pakko hankkia ihan vain sen takia, että se oli suuri villitys kaveriporukassani lukion aikana. Maca oli kuuma keskusteluaihe ja sitä raahattiin välillä epäilyttävästi mukaan kouluunkin. Silloin en sitä kokeillut, mutta ehkäpä nyt on aika. Jauhe on erinomainen proteiinin lähde, jonka on puhuttu parantavan voimaa, reaktiokykyä ja kestävyyttä. Näitähän kaikkea lukiolainen tarvitsee. ;)

Käyttöideat: 
 Sekoita smoothien tai jogurtin joukkoon.
 Syö puuron kanssa. 
 Olempa kuullut joidenkin lisäävän tätä kaakaon tai raakasuklaan joukkoon. Aikamoinen voimaherkku kyseessä! :D

Löytyy täältä*.
Foodin hampun siemen blogiHampunsiemen
Josko sitä eksyisi hieman myös siemenmarkkinoille. Hampunsiemenet sisältävät muun muassa proteiinia, rautaa, magnesiumia sekä tärkeitä rasvahappoja. Sellaisenaan siemen on pähkinäisen kitkerä ja kova pureskeltavaksi, mutta soveltuu kyllä hyvin monenlaiseen käyttöön.

Käyttöideat:
 Kiva extralisä salaatin joukossa.
 Valmista hamppumaitoa blendaamalla siemenet veden kanssa ja käytä esimerkiksi smoothiessa.
 Loistava aineosa siemennäkkäriin tai välipalapatukkaan.

Löytyy täältä*.
 - Foodin chia siemenet blogiChia-siemen
Ja sitten päästään jo tutuksi tulleeseen ja loistavaksi todettuun chia-siemeneen. Edellinen pussini kaatui auton takakonttiin (nyyh), joten jouduin hetken elämään ilman. Tämä hyvien rasvahappojen, proteiinin ja kuidun lähettiläs hellii suolistoa, joka on perusta hyvinvoinnille. Nämä jos mitkä aamupalaksi nautittuna pitävät nälän loitolla!

Käyttöideat:
 Chia-siemenet tuovat täyttävän lisän smoothieihin. Valmista esimerkiksi tällainen.
 Sopii osaksi tuorepuuroa, mutta toimii myös hyytelömäisenä lisukkeena tavallisen kaurapuuron päällä.
 Sekoita juoman joukkoon. Itse olen lisännyt siemeniä appelsiinimehuun ja hyvää tuli!
Herkullinen chia-vanukas on loistava välipala.

Löytyy täältä*.

Mitä superfoodeja sä käytät ja miten?

Tuotteet saatu FitnessFirstiltä.
*=mainoslinkki

5 kommenttia:

  1. Tää oli kiva ja mielenkiintoinen postaus. Mehiläisen siitepöly on semmonen mikä onjo hetken aikaa ollut hankintalistalla ja olisi kiva kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3 Kannattaa ihmeessä hankkia, aikamoinen supertuote!

      Poista
  2. Tää oli kyllä mielenkiintoinen postaus! :)
    Sulla, kun blogissa on aina niin hyvälaatuisia kuvia, niin haluaisin kysyä, että millä muokkaat kuvasi suuremmaksi? Terkuin puol vuotta kamppaillut, kun kuvat on aina liian pieniä blogiin..😬

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3

      Ja voi kiva kuulla, että blogini kuvat näyttää hyvälaatuisilta. Lataan blogin kuvat aina Flickrin kautta, jossa voi jo valita minkä kokoisena kuvat blogiin haluaa. Bloggerissa kun kirjoittaa postausta voi HTML -kohdassa määrittää myös kuvien koon. Mun kuvien leveys on blogissa aina 720. En tiedä osasinko vastata kunnolla, mutta toivottavasti tästä oli edes vähän apua. :)

      Poista